A motorolaj folyamatosan növekszik
Amikor egy autó részecskeszűrőjének regenerálására készül, akkor a injektorokon keresztül több üzemanyagot juttat a motorba és így a részecskeszűrőbe. A részecskeszűrő regenerálása során a kipufogórendszerben felhalmozódott részecskék égése történik meg, ami magas hőmérsékletet generál. Ha ez a folyamat egymás után többször megy végbe, akkor a magas hőmérséklet rossz hatással lehet a motorra és a turbóra is. Néhány lehetséges probléma:
Ha az injektorok rosszul teszik a dolgukat kevés üzemanyag kerül a motorba és így a részecskeszűrőbe, a többszöri regenerálási folyamat megkezdése miatt az olaj hamarabb elhasználódhat, illetve felhígulhat gázolajjal, ennek következtében csökkenhet az olaj kenőhatása, ami hosszú távon károsíthatja a motort.
Turbó túlmelegedése A magas hőmérséklet és a folyamatos terhelés miatt a turbó túlmelegedhet, ami rövidítheti annak élettartamát. A túlzott hő hatására a turbó alkatrészei elhasználódhatnak, károsodhatnak, eltörhetnek ami menet közben a motorba bejutva komoly károkat okoz.
A magas hőterhelés és az utóégés miatt a motor belső részei is károsodhatnak. Például a szelepek eldeformálódhatnak eléghetnek, a dugattyúgyűrűk kopásnak indulhatnak az injektorok csúcsai elszíneződnek, beszorulnak.
A magas hőmérséklet miatt a motor hűtőrendszere is nagyobb terhelésnek van kitéve. Ha a hűtőrendszer nem működik megfelelően, akkor a motor túlmelegedhet, ami súlyos károkat okozhat.
Ezek csak néhány lehetséges probléma, amelyek keletkezhetnek a motorban és a turbóban a részecskeszűrő többszöri egymás után bekövetkező regenerálása során, Fontos, hogy az autót rendszeresen karbantartsák, és figyeljék a jeleket, amelyek esetén a szervizbe kell vinni az autót. A legjobb megoldás azonban az lenne, ha megvizsgálnánk az autót, ellenőriznénk az injektorokat, mielőtt komolyabb problémák alakulnának ki.